om sommarstress och lyckorus

 
Idag gör sig allt plötsligt ännu mer påmint. "Vaddå allt", tänker ni, "allt gör väl sig påmint nästan hela tiden?"; och då vill jag svara er att nä, det gör det inte. De senaste dagarna har jag knappt vetat någonting och kopplat bort det lilla jag vetat.
 
Plötsligt, idag, efter att en kär vän begett sig till tåget hem och jag sitter mitt i ett rum fyllt av packningskaos och Bruce Springsteen-musik trängde sig det lilla (men så fruktansvärt stora) jag sett som avlägset in i mitt sinne och gjorde sig påmint om att det inte är avlägset alls.
Idag åker jag till Ängelholm för 18-årskalas. Jag sover där en natt för att sedan åka till Örkelljunga och va på läger, för att sedan därifrån åka till Helsingborg och bli upplockad av en buss som ska ta mig och många av mina fantastiska vänner till Taize.
 
Jag lämnar Horred kvart i fem idag och jag har knappt börjat packa. Ni anar inte paniken.
Ändå har jag nog inte fattat att jag inte kommer träffa min pappa på tre veckor och att jag sen kommer hem lagom till ett tandläkarbesök och skolstart. Det går inte in i min hjärna.
Så här sitter jag istället- fortfarande i pyjamas med så lugn musik som möjligt på för att lugna mina nerver, skrivandes ett blogginlägg om allt jag måste göra istället för att faktiskt göra det.
 
Är fylld av så mycket stress, pirr, ångest, lycka, överskottsenergi, panik, glädje och frid på samma gång.
 
Kortslutning.
 

-ann
 

Kommentarer
Postat av: clarah

haha åh rara ann <3

2013-08-06 @ 13:17:39
URL: http://claringen.blogspot.com
Postat av: Mirjam

hej men vilken bra blogg du har!!

2013-08-20 @ 17:57:51
URL: http://kortochgott.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: