höstdagar

Vaknar för tidigt av mig själv trots att klockan ringer strax efter 6, sover fortfarande med öppet fönster och bryr mig inte om kylan sålänge jag är varm om fötterna. Försöker koppla bort att det kommer vara lika mörkt som det är utanför fönstret när jag vaknar som när jag kommer hem och fokuserar istället på hur himlen skiftar färg i minst 4 nyanser av grå innan molntäcket spricker upp och solen tittar fram. Jag genar över åkern och grannhunden skäller. Som vanligt.
Tåget till skolan är fullt som vanligt och vi sitter antingen längst fram eller längst bak på obekväma säten där det är svårare att somna men lyckas ändå. Släpar på stegen upp för backen till skolan för egentligen hade jag bara velat ligga kvar i sängen och lyssnat på Beethovens Kejsarkonsert.
Tar upp almanackan och antecknar allt för ofta, om prov läxor inlämningar konserter uppvisningar genrep utflykter och påminnelser. Fantastiskt jätteskönt att ha saker att göra men fruktansvärt stressande att aldrig aldrig ha en ledig helg eller dag eller eftermiddag.
Vår grästmatta är täckt med nedfallna löv och under trädet på baksidan gömmer sig mängder med valnötter. Vi får massa äpplen som jag  fyller min ryggsäck med inför ett utomlandsäventyr och pratar ständigt om idyller och att fånga dagen.
Men jag laddar tågkortet stup i kvarten och åker helst baklänges i tåget och känner pirret i magen ser landskapen rusa förbi och vet att jag snart kommer få träffa massa härliga människor.
Sen sitter vi allihopa i en soffa och gråter av skratt eller så spelar vi musik och sliter sönder fingrarna på diverse instrument eller så är vi under en fantastisk stjärnhimmel eller så kramas vi för att vi inte setts på så länge eller så springer vi genom en mörk skog och låtsas att vi är på rymmen.
 
 
-ann

Kommentarer
Postat av: daphne

Noterade nu att du också har en länk till din höst-spellista. Haha, som sagt, great minds think alike.

P.S. tycker om dig massvis glöm ej

2013-11-06 @ 22:27:47
URL: http://dafiedencoola.blogg.se
Postat av: Maja

Oh Bild Nummer 9:e är den charmigaste jag sett på länge, fin!


2013-11-07 @ 22:45:52
URL: http://majyaa.blogg.se
Postat av: Tess

Åh, vilka härliga bilder! :) Kram

2013-11-08 @ 08:32:01
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: