i gott bevar

 
Stadshösten är långt lika fridfull som lantlivshösten - kanske är det bristen på träd som ger sådär riktigt gula och orangea löv i sin klorofyllbrist utan blir mer bruna istället, eller så är det för att en Malmö-höst kommer mycket senare än i Göteborg. Men trots det går det att hitta sånt där fantastiskt njutbart även här. Lindallén vid busshållsplatsen som gladeligen skapar mig en lövmatta när jag bara ska fylla på mitt busskort på Pressbyrån, att äntligen få plocka fram mina tjocka strumpbyxor och stickade tröjor som jag längtat efter att få använda igen i ett halvår nu, att spana på alla människor som går förbi mig på stan och konstatera att de ser så mysiga ut i sina tjocka halsdukar och jackor och tumvantar, att få andas frisk luft varje dag och att vinden fortfarande inte är sådär hemskt kall att man pinas av en vindpust som rör om i håret, att köpa satsumas och längta efter clementinsäsongen, Frank Sinatra och Melody Gardot som oftast är det jag har i lurarna (som det sig bör såhär års tycker jag), kalendern som fylls av diverse resor och uppsåt, telefonsamtalen med långväga vänner som varit fler under en vecka än under hela sommaren. Listan kan faktiskt göras lång. 
Och jag älskar den där känslan av att hitta hem igen. Att upptäcka fascinationen i Bibeln och Kristina från Duvemåla att de båda kombineras med att jag står vid Öresundsbron en småregning måndag och sjunger Du måste finnas för full hals. 
 
-ann

Kommentarer
Postat av: Johanna

Allt här är bara så bra, så rätt!

2016-10-16 @ 20:53:20
URL: http://kategorileende.blogg.se
Postat av: daphne

åh vill va med

2016-10-27 @ 21:16:33
URL: http://dafiedencoola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: