för något större

 
I eftermiddags på min håltimma fick jag tillgång till vår cirkussal, för fri träning. Jag övade mest trapets brände händerna fick vita byxor av magnesium och konstiga blickar av förbipasserande byggelever.
Loose yourself to dance sjöng Daft Punk högt när jag låg och andades på tjockmattan och jag kände mest att ja, att förlora sig själv i dans är något som passar mig. Det bästa jag någonsin gjort var att dansa på Ungomsoas sommarläger i somras- där fick att förlora sig själv i dans en helt ny innebörd.
Och jag förundras mest över hur egentligen allt man gör kan göras för Gud. Dans, cirkus, sång, skratt, tankar, liv.
 
Ni anar inte hur mycket sinnesro en håltimma med cirkusträning kan ge. Ni anar inte.
 
 
-ann

Kommentarer
Postat av: Mirjam

åh men ja, att förlora sig själv i en dans och att inte alls känna någon press utan bara tacksamhet inför Gud är bäst i världen!

2013-12-14 @ 21:46:04
URL: http://kortochgott.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: