om en utmaning

 

Hur gammal är du? sjutton

 
 

Hur gammal känner du dig? Jag tror jag känner mig som sjutton, vill inte känna mig äldre eller yngre- förutom när det kommer till barnasinne för det vill jag nog alltid ha kvar (kommer aldrig kunna sluta klättra i träd.)

 

Berätta om din familj? Min familj består utav fantastiska föräldrar och två lika fantastiska storebröder som jag saknar allt för mycket. Förutom dem har jag en stor släkt på tjugotalet kusiner och diverse kusinbarn. Dessutom omger jag mig av så många fantastiska människor som ofta känns som familj.

 

 
 

Vad har du gjort i dag? Idag har jag bara ätit frukost och börjat städa mitt rum, men sen har jag också planerat inför ett sånguppträdande Maria, Hilda, Daphne och jag ska göra idag utanför Borås. Vad som ledde till detta är en fruktansvärt bra historia som utspelade sig igår eftermiddag, och den berättar jag gärna någon annan gång. Kan bara säga att jag är fruktansvärt exhalterad och taggad och egentligen fattar jag inte alls hur det hände.

 

 
Vilken film såg du senast? Serendipity (titel översatt till svenska är Om ödet får bestämma), och den var faktiskt förvånansvärt bra med tanke på att jag inte brukar gilla såna filmer.
 

Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? MEN KOM IGEN. Det går inte, INTE, att välja. Icke. Vägrar.

 

 

Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I en säng med dubbelt lager filtar och ett öppet fönster bredvid, ett dovt ljust som skiner in på fönsterbrädan och annars ett mörker som döljer konturerna av alldeles för mycket grejer på golvet.

 

 

När vaknade du i dag? Vaknade med jämna mellanrum under hela natten men vaknade till slut alldeles för sent och åt frukost för en dryg timma sen.

 

Vilken är din favorithögtid? Julen har flest traditioner men påsk förknippas med mest glädje, personligen. Det är något med vårlyckan och framtidshoppet. Som att leva i en utopi, nästan. Dessutom ska man ha färgglada kläder i kyrkan.

 

 

Vad lyssnar du på just nu? Fink – See It All

 

Har du någon gång brutit ett ben? Nej

 

 

Snarkar du? NEJ, tack och lov

 

Hur går du helst klädd? med mysighetsprioritet och alltid alltid uppvikta ärmar. Gärna en aning bohemiskt med fina mönster och färger, har oftast stora koftor och tröjor. Handlar mest på second hand och älskar att fynda i mammas gamla gömmor. Pappas 80-talsskjortor är en favorit.

 

 

Vad sa du senast? "Pappa, ska du in till borås idag?"

 

Vad har du i dina fickor? En rakhyvel och ett murmeldjur. Nejmen alltså jag har ingenting i mina fickor och varför är det ens intressant att veta?

 

 

 

Vad köpte du senast? Keso och banan.

 

Hur många gånger har du flyttat? fem gånger

 

 

Vad åt du till frukost? surdegsbröd med skinka

 

Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Som sjuåring lekte jag cirkusartist på vår bästa gunga, var med Maria och Johanna nästan hela tiden, drömde om att bli balettdansös och författare, hade en extrem rädsla för att va under vatten, delade rum med mina två bröder och hade långt, rakt, blont hår.

 

 

Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På nattduksbordet

 

Är du blyg? Det beror lite på i vilka sammanhang. Egentligen är jag inte alls blyg men av någon anledning är jag ofta rätt blyg när det handlar om att träffa någon jag inte känner men hört mycket om.

 

 

Vad heter du i andranamn? Käthe, Mikaela.

 

Har du svenskt ursprung? Min farmor är finska och det gör mig till en fjärdedels finsk, dessutom har jag en del norska anor från min morfar.

 

 

Har du, eller har haft, något smeknamn? Eftersom mitt namn är sådär tråkigt kort har jag aldrig haft några bra smeknamn. Det värsta jag visste när jag var mindre var när folk kallade mig Annsingen. Smaklöst och nedvärderande, tyckte jag. Numera kallas jag Ann, Quack eller Quassi. 

 

 
 Ronja,din tur. 
 
-ann

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHHAHAHA! Annsingen, varför sa du aldrig det?!!!!! XD för mig är det en vacker, söt, alldeles underbar och bedårande tjej jueeeeee XD hahaha, så kan det gå. Får be om ursäkt för eventuella kräkningar då haha ;)

2013-12-24 @ 19:16:46
Postat av: sara

det var från mig alltså ;)

2013-12-24 @ 19:17:05
Postat av: Mirjam

din blogg känns så fridfull.

2013-12-26 @ 22:14:23
URL: http://kortochgott.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: