israel 2015

"Så ofta i Jesu fotspår, alltså EXAKT"
 
 
"Kommer aldrig glömma samtalet med James, 42, från Indiana, om livet, våra resor och att leva för Guds rike och armbandet jag fick om det viktigaste i livet"
 
 
"Att bli välkomnad in i ett arabiskt hem som präglas av så mycet kärlek och gästvänlighet och öppenhet"
 
 
"Plocka mandel i Sataf under mandelträdet precis som Magnus Malm"
 
 
"Lukten av solvarm hud plus solkräm kan va den godaste jag vet"
 
 
"Vi var i Bet Shemesh,i ruinerna från hellenismen 2000 år sedan, då Magnus river ner en sten. Guiden: 'the city has stood for over 2000 years and then comes a viking and tears it down' "
 
 
"Lä överallt, endast ljumma vindar som sveper över solbrända kinder"
 
 
"Att lovsjunga med Julia på strandpromenaden i Tel Aviv i solnedgången"
 
 
"Oliver på marken, oliver i träden, Ann bland dem"
 
 
"Att vandra i något som verkligen är en uthuggen gång genom en djungel"
 
 
"Kopplar de vackra höjderna och dalarna kring Hermon till de Österrikiska alperna och allt jag vill är att springa upp och sjunga The sound of music"
 
 
"Bananodlingar längs med vägen och nästa gång jag äter en clementin kanske den är plockad av mannen och hans söner som jag såg genom bussfönstret nyss"
 
 
"Utsikten och geografin är så overklig och vacker att jag bara vill gråta"
 
 
"Här är verkligen å jag tappar andan-vackert och jag hade kunnat gå runt i naturen här i timmar"
 
 
"Jag vill aldrig glömma utsikten över Döda Havet, med Moabs slätter på andra sidan och järnröda porösa berg runt omkring"
 
 
"Vi får ta ett steg tillbaka och låta Jesus ta ett steg fram"
 
 
"Soldater på segway soldater på busshållsplatser som casually med sina vapen på magen äter mat röker scrollar facebook blir man van vid väldigt snabbt"
 
 
"Kalksten överallt, vackert vittrad och hålig"
 
 
"Hur bergen formats av sten och sand och urholkats av vatten och regn"
 
 
"Lukten av regn mot varm kalksten"
 
 
"Att få dansa med människor från tvärs öcer jordklotet i en dans som först inte vi och sen inte de kan och det är så mycket Jesusglädje som förenar och knyter band"
 
 
"Så sjukt vindstilla i bergen, det enda som hörs är exotiska fåglar och det lågmälda pratet från vår grupp"
 
 
"Ni blir blöta om fötterna sa de så vi tog av oss strumpor och skor och gick på huk genom en underjordisk tunnel och på andra sidan badade en man med uppblåsbar badring i en stenbelagd källa där badande var förbjudet"
 

"Så många böner som så desperat tryckts in i väggen på helig plats"
 
 
"Att se hur Julia från israeliska armén lyssnar så intensivt när jag får berätta om Jesus"
 
 
"Solen går verkligen ner tidigt här. Eller ja det är säkert lika tidigt som i Sverige såhär års men eftersom det är som sommar här känns det konstigt. Det gör att nu när klockan är 17:06 känns det som att klockan är typ 22:00 och att det inte är lång tid kvar tills vi kan sova"
 
 
"Att vara i samma by som Johannes Döparen vuxit upp i, att se samma berg som han antagligen sett, samma sorts regn"
 
 
"Kommer alltid glädjas över minnesbilden av gänget med magnus owe och erik h skriker av skratt efter att jag inte kan hålla inne vattnet jag har i munnen under blipblop"
 
 
"Att gå genom samma port som Stefanus dog. Den förste martyren, för vilken Jesus inte satt på Guds högra sida utan stod upp"
 
 
" 'Han har lagt nåden där alla kan nå den' "
 
 
"Att sjunga 'se vi går upp till Jerusalem' och faktiskt leva i vad de sjunger"
 
 
"Att plocka färska fikon från trädet på vandringen"
 
 
"Att sjunga blott en dag på libanesisk restaurang med Klara och Owe, vilken tröst"
 
 
"Fåglar som sjunger för svenskar okända sånger i dalarna kring Masada"
 
 
"Att va så så så nära Syrien och Libanon och som Owe sa har jag aldrig varit såhär nära krig"
 
 
"Och det är som att molnen [i solnedgången] är desperata att nå solen, som när man sträcker sig efter något man verkligen vill ha men inte riktigt når utan fingertopparna bara knappt snuddar"
 
 
"Morgondopp i döda havet är väldigt extraordinärt men känns så rätt typ"
 
 
"Att plocka färsk rosmarin och lukten som sitter kvar i fingrarna"
 
 
"Är så fascinerad över judisk hängivenhet och gudfruktighet men min bön är att de ska få dansa lika mycket till Jesu ära"
 
 
"Att sjunga Indiana Jones- theme song i Hiskias underjordiska vattentunnlar"
 
 
"Så svårt att fånga fullkomligheten i bild eller text men jag hoppas att jag ska kunna tänka tillbaka på den här resan och minnas de små fridfulla stunderna"
 
 
"Dessa ljumma vindar är typ det bästa jag vet"
 
 
"Har alltid tänkt att det känns som att vi varit här en evighet men nu när det börjar bli verklighet för hemfärd och jag tänker igenom de senaste veckorna har det faktiskt gått väldigt fort. För fort"
 
 
"På samma plats där Jesus sa till Petrus 'följ mig' "
 
Små fragment i form av bild och utdrag ur min dagbok under en resa som jag kommer minnas hela livet.
Israel, vilket land, vilket folk, vilken upplevelse. 
 
-ann
 
 

Kommentarer
Postat av: Clara Serholt

ALLTSÅ ANN! Åh, gör ont i hjärtat så vackra foton....verkligen <3

2016-01-08 @ 19:58:50
Postat av: Mirjam

Wow. bara wow. hur du fångar fantastiska Israel i ord och bild är så vackert, och jag vill också dit nu.

2016-01-09 @ 11:42:42
URL: http://kortochgott.devote.se
Postat av: Johanna Truelsen

Du är unik, och du har en gåva! Du berör på ett djupt och fantastiskt sätt. Tacksam <3

2016-01-12 @ 11:42:01
Postat av: johanna

FANTASTISKA bilder och citat. dör.

2016-01-19 @ 13:59:44
URL: http://www.patetikekonst.blogspot.se
Postat av: Anna

ALLTSÅ du är så duktig på att fotografera!!! Du fångar resan så bra verkligen. grym e du

2016-02-11 @ 15:05:28
Postat av: Sandra Leone

Magiska bilder och megafina texter

2016-02-20 @ 13:05:28
URL: http://lingers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: