diffusion

 
Diffusion beror på spontana värmerörelser från hög till låg koncentration. Ingen extra tillförsel av energi krävs, då den ökade oordningen, entropin, "betalar" transporten. Diffusion är en långsam process som sker bäst över korta avstånd, men i gasfas sker den snabbt. Ju högre temperatur, desto snabbare transport. I diffusion kommer det lösta ämnet diffundera ut i lösningen tills koncentrationen är homogen överallt.
 
Naturvetenskapliga linjen skadar allvarligt dig själv och personer i din omgivning.
 
-ann
 

Kommentarer
Postat av: emiliaizaksson.blogg.se

Jag bara älskar det språket!

2013-10-08 @ 19:35:07
URL: http://emiliaizaksson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för denna upplysning. Har inte kännt mig naturig på länge men säger bara att lm det låg en kemibok framför mig nu hade jag läst den. /Freddy

2013-10-08 @ 23:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: